“ Last minute” pošiljke

“ Last minute” pošiljke

Izazovi logistike u poslednjem trenutku

Bliži nam se kraj godine, sezona praznika, što obavezno uključuje velike kupovine, ali i žurbu da sva roba bude na vreme isporučena. Ovaj period, po pravilu, počinje od Crnog petka i traje do samog kraja kalendarske godine, a za logistiku je jedan od najprometnijih perioda u godini. Iako nudi potencijal za poslovanje, često se može pretvoriti u noćnu moru, ukoliko stvari prepustimo poslednjem trenutku.

Problemi “last minute” pošiljki

U logistici, čekanje poslednjeg trenutka nikada nije dobra ideja.

Često dovodi do žurbe, te nastaju razni problemi i kašnjenja. Ukoliko organizacija transporta nije blagovremeno i detaljno isplanirana, vrlo često se može desiti da roba nije spremna, da se pojave greške u dokumentaciji, kašnjenja u plaćanju itd.

Sam kraj godine znači i povećanu opterećenost luka i carinarnica, te čekanje na graničnim prelazima – okolnosti sa kojima se uobičajeno susrećemo.

Međutim, ako radimo sa ograničenim rokovima, posledice mogu biti velike.

Odnos ponude i tražnje nikada nije očigledniji nego u periodima kada je logistika pod pritiskom. Svi žele da se uvoz i izvoz odvijaju za iste datume, a prostor je ograničen, što dovodi do viših cena, i komplikuje rentabilnost transporta pošiljke.

Određivanje rokova u takvim situacijama, kao i hitnost pošiljke mogu zahtevati cene koje su veće od očekivane.

Saveti za suočavanje sa “pošiljkom u poslednjem trenutku”

  • Planiranje unapred

Iako zvuči i čini se nemogućim, možemo planirati “last minute” pošiljku. Posebno ako govorimo o kritičnim datumima kao što je isporuka neposredno pred Božić. Po pravilu, ovakve pošiljke su uglavnom veće, i dosta unapred dogovorene.

  • Ključ je u organizaciji

Planiranje “last minute” pošiljke znači organizovanje na vreme, kako bi se imao manevarki prostor ako nešto krene krene po zlu u poslednjem trenutku. Čest problem je da roba nije spremna u zakazano vreme, ali uz raniju proveru to se lako može preduhitriti.

  • Rad sa vremenskim rasponima

Veoma bitna stvar je da se utvrdi i jasno saopšti datum kada roba mora stići na odredište i koji je vremenski rok. Dobar špediter koristiće ove podatke čak i kada radi sa ograničenim rokom kako bi osigurao da pošiljka stigne na vreme i po najboljoj mogućoj ceni.

  • Prevozna sredstva

Čak i ako nam je vrlo jasno koje prevozno sredstvo želimo da angažujemo za svoju robu, vanredne situacije mogu zahtevati vanredne mere.

Alternativa ili kombinacija prevoznih sredstava može biti idealna formula za osiguranje da pošiljke stignu na odredište u predviđenom roku.

  • Pouzdan špediter

U situacijama kada je isporuka pošiljke hitna, dobar špediter će Vam ubrzati proces i naći najisplativiji i najefikasniji plan otpreme.

To uključuje upravljanje celokupnim procesom: od komunikacije sa Vašim saradnikom/ klijentom (na njegovom maternjem jeziku), utvrđivanje rokova kada je roba spremna, do kontrole dokumentacije kao i podrške oko pripreme iste, te rezervacije prostora itd.

Iako ovo uključuje čitav proces, u osnovi pojednostavljuje i ubrzava isporuku, po prihvatljivim cenama.


Mi u Cargo Transport Consulting Grupaciji upravljamo Vašom pošiljkom na način koji u potpunosti olakšamo čitav proces.

Naš tim sa višegodišnjim iskustvom, uspešno će se suočiti sa izazovima koji se mogu pojaviti i naći rešenje shodno Vašim zahtevima.

Naš moto je da rešenje uvek postoji, i tu smo da Vam ponudimo, i u delo sprovedemo najbolju opciju.

Ukoliko ste u dilemi ili Vam je potreban savet, naš tim Vam stoji na raspolaganju. Na usluzi smo Vam za sve Vaše upite, kako bismo zajednički našli optimalno rešenje za transport Vaše robe. KONTAKTIRAJTE NAS.


Dipl. ekonomista Stevanović Mirjana

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *