Zbog pandemije, mnogi procesi u lancu snabdevanja već rade na novi način, jer velike kompanije sprovode planove za upravljanje rizikom, navodi predsednik Hellenskog logističkog društva Severne Grčke, profesor Dimitris Vlahos.
“Grčke kompanije, primenjujući planove za nastavak poslovanja, preduzele su različite mere, kao što su npr. podela objekata na dve ili tri manje zone, tako da zaposleni ne dolaze u međusobne kontake, poštujući preporuke države. Očigledno je da kompanije koje posluju neprekidno su iz prehrambene industrije kao i drugi proizvođači u lancu snabdevanja supermarketa, dok u ostalim sektorima, sa pretežno industrijskom robom još uvek imaju narudžbine u toku, ali moguće je da će uskoro biti prisiljeni da privremeno obustave rad, kada se izvrše trenutni nalozi “, objašnjava gospodin Vlahos.
Pošto je sektor 3PL direktno povezan sa industrijskom proizvodnjom i trgovinom, kada te industrije zaostanu, pad se odmah odražava i na nju. Transport je već smanjen. Vreme koje će trebati da se stanje vrati u normalu, niko ne može tačno znati ili izračunati. Trenutno upravljamo sadašnjošću-izjavio je profesor.
Vlada Republike Grčke je donela sijaset mera podrške privatnom sektoru. Transport i logistika su takođe obuhvaćeni ovim merama, kroz isplatu zagarantovanih zarada zaposlenima i to na način da se novac direktno uplaćuje na račun zaposlenih, kao prevencija posledica pandemije.
Asocijacija transportnih kompanija Grčke (PEED) zahteva dodatne mere i podsticaje u ovoj oblasti, kao što su: smanjenje ili subvencija zakupa u zatvorenim i otvorenim magacinima, zamrzavanje kredita za mesece u kojima traju posebne mere kao i subvencionisanje kamata po kreditima.
U nastavku je link koji prikazuje zadržavanja na graničnim prelazima u realnom vremenu
Dip. ekomista Cvjetković Lazar